Publikacja „Drama w edukacji o uchodźcach i uchodźczyniach” powstała w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna – kontynuacja”.
- I – „Uchodźcy”, skupia się na ludzkim aspekcie kryzysu migracyjnego.
- II – „Edukacja międzykulturowa i uchodźcza”
W drugiej części znajduje się dziewięć propozycji ćwiczeń ułożonych w schemat 90-minut lekcji do prowadzenia zajęć w szkole z wykorzystaniem dramy w edukacji międzykulturowej i uchodźczej. Każdy z nich dostosowany jest do różnych grup wiekowych: w edukacji wczesnoszkolnej, gimnazjum oraz edukacji ponadgimnazjalnej.
Publikacja „Drama wzmacnia. Metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej i obywatelskiej” powstała w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna”, „Dramowa Akademia Wolontariacka” i „Dramowi Obywatele”.
Zawiera trzy części: obywatelską, antydyskryminacyjną i dotyczącą dramy. Została napisana z myślą o środowisku nauczycielskim, trenerskim, działającym lokalnie i obywatelsko.
Wśród artykułów znajdują się m.in. przykładowe propozycje ćwiczeń ułożone w schemat lekcji z obszaru edukacji antydyskryminacyjnej i obywatelskiej, które zawierają również opisy technik dramowych.
II wydanie poszerzone zostało o 4 scenariusze zajęć antydyskryminacyjnych.
Działanie realizowane w ramach programu Obywatele dla Demokracji, Finansowanego
z Funduszy EOG.