W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

edukacja kulturalna, projekty

Z książką w walizce

Projekt realizowany jest od 2013 roku w szkołach podstawowych na terenie Warszawy. Jego celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz promowanie książek odpowiadających na zainteresowania, potrzeby i możliwości percepcyjne a także rozwijanie postaw twórczych wśród uczniów. Cele te realizujemy poprzez organizację twórczych warsztatów, których „sercem” jest wybrany przez nas utwór literatury dziecięcej, a czytaniu towarzyszy wspólna zabawa, rozmowy oraz tworzenie.

Continue reading
edukacja kulturalna, projekty

Biblijna historia Gdańska

Biblijna historia Gdańska to projekt, którego celem jest wspólne przyglądanie się tekstom biblijnym, których wpływ jest widoczny w zabytkach i sztuce miasta Gdańska. Dzięki metodzie bibliodramy chcemy zaproponować inne spojrzenie na te teksty poprzez twórczą ekspresję podczas cyklu warsztatów. 

Continue reading

edukacja kulturalna, projekty

Theatre of Remembrance

Międzynarodowy projekt Theatre of Remembrance został zapoczątkowany w 2012 roku przez holenderski teatr Theater na de Dam. Ideą projektu jest stworzenie przez młodzież z każdego z 4 krajów partnerskich wydarzenia artystycznego na podstawie wywiadów z seniorami – świadkami drugiej wojny światowej, którzy są otwarci, żeby się podzielić swoimi przeżyciami.

Continue reading
edukacja kulturalna, projekty

Zainspirowani Antykiem

Celem projektu było zwiększenie zainteresowania młodzieży kulturą antyczną. Poprzez tworzenie interaktywnego spektaklu chcieliśmy stworzyć pomost między starożytnością a współczesnością, pokazać młodzieży, że w literaturze antycznej mogą szukać odpowiedzi i inspiracji na problemy dotykające współczesny, daleki i bardzo bliski świat.

Continue reading
edukacja kulturalna, projekty

Nic o nas bez nas

Młodzież z trzech gdańskich liceów kontynuowała projekt „Nic o nas bez nas” zapoczątkowany w I edycji Gdańskiego Funduszu Młodzieżowego.
W ramach projektu powstał spektakl „Simon mówi…”. Spektakl miał konwencję Teatru Forum, która angażowała widownię. Celem projektu było propagowanie twórczej i zaangażowanej społecznie aktywności młodzieży przy użyciu dramy i Teatru Forum.

Continue reading
Bez kategorii, edukacja kulturalna

Ma(g)dalenki- dziewczyny tworzą teatr

Projekt „Ma(g)dalenki” to działanie realizowane od września 2018r. do czerwca 2019r. Wzięły w nim udział dziewczyny w wieku 15-18 lat – uczennice warszawskich szkół.  Pod okiem trenerek ze Stowarzyszenia przygotowały spektakl Teatru Forum i scenariusz spektaklu mówiący, o wyzwaniach stojących przed współczesnymi dziewczynami, o wizerunku kobiet (m.in.w mediach), ograniczających stereotypach oraz o ich prawach.

Continue reading

aktualności, edukacja kulturalna

Warszawska Mapa Emocji – cykl plenerowych interaktywnych spektakli dla rodzin

Serdecznie zapraszamy dzieci, rodziców, dziadków – wszystkich mieszkańców i mieszkanki Warszawy do tworzenia Warszawskiej Mapy Emocji! W jaki sposób będziemy to robić?
Podczas rodzinnych imprez w 18 dzielnicach Warszawy oraz Pikniku Rodzinnego na terenie Nadwiślańskim, w ramach których zapraszamy do udziału w:

  • interaktywnym spektaklu pn. Emocje pod lupą oraz
  • wybranych mini warsztatach pospektaklowych.

Na Piknikach Rodzinnych czeka również wiele innych atrakcji!  Oprócz spektaklu i mini warsztatów, zapraszamy do udziału w animacjach i działaniach prowadzonych przez inne organizacje pozarządowe. 

WSTĘP NA WSZYSTKIE WYDARZENIA JEST WOLNY.

Kliknij więcej i zobacz harmonogram działań!

Continue reading

edukacja kulturalna

Kapitał Kultury

Projekt “Kapitał Kultury” łączył kapitał społeczny i kulturalny w celu wzmacniania poczucia przynależności, wspólnotowości i akceptacji w społecznościach lokalnych. Wzmacnia kompetencje osób realizujących projekty kulturalne z zakresu działań edukacyjnych i animacyjnych dostarczając innowacyjnych metod pracy. Pozwolił wykorzystać nabyte kompetencje w wybranych społecznościach lokalnych odpowiadając na realne potrzeby.
Continue reading