
Pracujesz w edukacji formalnej bądź nieformalnej z grupami dzieci i/lub młodzieży? Zależy Ci na wzmacnianiu kompetencji społecznych Twoich podopiecznych?
Chcesz aby Twoi uczniowie/uczennice (lub uczestnicy i uczestniczki):
- czuli się w swojej klasie/grupie ważni i potrzebni, a jednocześnie umieli dostrzegać wartości i potencjały innych osób?
- doceniali różnorodność w grupie, w której funkcjonują i umieli z niej korzystać?
- lepiej rozumieli swoje potrzeby w związku z funkcjonowaniem w grupie jak również aby byli otwarci na potrzeby innych?
- umieli komunikować o swoich potrzebach w otwarty, ale nie naruszający granice innych sposób?
- czuli, że klasa/grupa jest dla nich bezpieczną przystanią, przestrzenią, w której czują się akceptowani, w której mogą bez lęku uczyć się od siebie nawzajem i rozwijać?
A ty sam/sama chcesz ich w tym wspierać? Zwłaszcza teraz. W dobie pandemii kiedy wśród uczniów i uczennic uczucie lęku i nieufności spotyka się z niezaspokojonymi potrzebami przynależności i kontaktu?
Potrzebujesz poszerzyć swoją wiedzę i wzmocnić kompetencje w zakresie budowania empatycznej i równościowej atmosfery w klasie/w grupie, którą prowadzisz?
Zostań liderem/rką zmiany. Wprowadź więcej empatii, równości i zaangażowania w grupie dzieci i/lub młodzieży.
CO?
Zapraszamy Cię do udziału 30 godzinnym kursie on-line “Kurs na relacje”. Program kursu obejmuje pracę na modelu SCARF opracowanym przez Davida Rocka w trakcie warsztatów on-line (22h), indywidualnych konsultacji z trenerkami i pracy własnej pomiędzy zajęciami (8h). Udział w kursie jest bezpłatny dzięki dotacji z Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.
SCARF czyli co?
Każdy/da z nas odbiera otoczenie i działania innych osób kwalifikując je w aspekcie bezpiecznych lub stwarzających zagrożenie. A kwalifikacja ta wpływa na nasze działania i funkcjonowanie w grupie. David Rock udowadnia, że w długofalowej perspektywie efektywność i zaangażowanie uczestników grupy opiera się na pięciu aspektach ich funkcjonowania w zespole oraz w relacji z liderem. Są to: status, pewność, autonomia, przynależność oraz sprawiedliwość (z angielskiego: status, certainty, autonomy, relatedness, fairness-SCARF).
Świadome działanie lidera (nauczyciela) we wskazanych przez Rocka obszarach może zmniejszać stres związany z byciem w grupie, podwyższać status uczniów i uczennic, budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa wśród uczestników wzmacniając tym samym ich motywację, zaangażowanie i skuteczność w uczeniu się.
PROGRAM KURSU
Podczas warsztatów przyjrzymy się:
- zagadnieniom statusu, pewności, autonomii, przynależności oraz sprawiedliwości w grupie dzieci i młodzieży (każdy warsztat poświęcony będzie innemu obszarowi)
- potrzebom jakie mogą mieć uczniowie i uczennice w tych obszarach
- sposobom na to, jak wspierać uczniów i uczennice w zaspokajaniu tych potrzeb oraz jak zwiększać ich zaangażowanie i motywację do działania w grupie (zwłaszcza teraz, w trakcie pandemii, która dla wielu może być źródłem wielu napięć i poczucia zagrożenia oraz odrzucenia)
FORMA KURSU ORAZ METODY PRACY

Każdy warsztat odbywać się będzie na platformie ZOOM. Pomiędzy zajęciami materiały (w tym krótkie zadania zachęcające do refleksji nad własną pracą z grupą) dla uczestników i uczestniczek będą dostępne na projektowej grupie na Classroomie. Uczestnicy i uczestniczki będą mogli/ły skorzystać z indywidulanych konsultacji w trenerkami w zakresie planowania i realizacji działań w swoich grupach.
Warsztaty będą prowadzone z wykorzystaniem metod aktywnych w tym m.in. dramy stosowanej, storytellingu, pracy z metaforą.
CO ZYSKUJESZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?
- poznasz mniejsze i większe sposoby na budowanie więzi w klasie /w grupie (także w dobie pandemii i izolacji społecznej)
- dowiesz się jak małymi krokami budować równość i wpływać na poczucie bezpieczeństwa w klasie/grupie
- poznasz osoby z całej Polski, którym zależy na budowaniu autentycznego zaangażowania w grupach i klasach
- zyskasz narzędzia (również on-linowe) do pracy z dziećmi i młodzieżą wokół tematu równościowych relacji (w tym narzędzia dramowe)
- dowiesz się jak reagować w sytuacjach wykluczania / nierównego traktowania
- otrzymasz certyfikat ukończenia kursu
- będziesz miał/ła możliwość wzięcia udziału w zjeździe superwizyjnym, w trakcie którego przetestujesz stworzone narzędzia do pracy z grupą, otrzymasz informacje zwrotne i rekomendacje
- dostaniesz wsparcie w postaci indywidulanych konsultacji z trenerkami
KIEDY?
I EDYCJA KURSU
I warsztat Warsztat integracyjno-relacyjny | 20.03 (sob.) 9:00-13:30 |
II warsztat STATUS | 24.03 (środa) 17:00-19:15 |
III warsztat PEWNOŚĆ | 31.03 (środa) 17:00-19:15 |
IV warsztat AUTONOMIA | 7.04 (środa) 17:00-19:15 |
V warsztat PRZYNALEŻNOŚĆ | 14.04 (środa) 17:00-19:15 |
VI warsztat SPRAWIEDLIWOŚĆ | 21.04 (środa) 17:00-19:15 |
VII warsztat Podsumowanie | 28.04 (środa) 17:00-19:15 |
II EDYCJA KURSU
I warsztat Warsztat integracyjno-relacyjny | 10.04 (sob.) 9:00-13:30 |
II warsztat STATUS | 12.04 (poniedziałek) 17:00-19:15 |
III warsztat PEWNOŚĆ | 19.04 (poniedziałek) 17:00-19:15 |
IV warsztat AUTONOMIA | 26.04 (poniedziałek) 17:00-19:15 |
V warsztat PRZYNALEŻNOŚĆ | 10.05 (poniedziałek) 17:00-19:15 |
VI warsztat SPRAWIEDLIWOŚĆ | 17.05 (poniedziałek) 17:00-19:15 |
VII warsztat Podsumowanie | 24.05 (poniedziałek) 17:00-19:15 |
ZGŁOSZENIA:
I edycja- od 19.02 (piątek) do 15.03 (poniedziałek)
II edycja- od 19.02 (piątek) do 5.04 (poniedziałek)
ZE WZGLĘDU NA DUŻĄ LICZBĘ ZŁOSZEŃ NA I EDYCJĘ, REKOMENDUJEMY ZGŁASZANIE SIĘ NA II EDYCJĘ KURSU. ILOŚĆ MIEJSC W KAŻDEJ GRUPIE JEST OGRANICZONA I ZASTRZEGAMY SOBIE PRAWO DO WYBORU UCZESTNIKÓW_CZEK.
W tym momencie liczba zgłoszeń na I edycję przewyższa dwukrotnie liczbę przewidzianych miejsc na kursie.
WYPEŁNIJ FORMULARZ I ZGŁOŚ SIĘ!
Wyniki rekrutacji (informacja o zakwalifikowaniu się na kurs)
I edycja: 17.03
II edycja: 7.04
MASZ PYTANIE? ZAPRASZAMY DO KONTAKTU:
k.sienkowska@stop-klatka.org.pl
tel. 518 261 987
Kurs realizowany w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna”. Projekt realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.
